Reklama

Nauka

Czy zmiana płci biologicznej jest niemożliwa?

Nie ma uzgodnionych podstaw naukowych do twierdzenia, że ktoś może mieć umysł osoby płci przeciwnej lub urodził się w niewłaściwym ciele. Jedyne, co jest możliwe, to upodobnienie poprzez zabiegi chirurgiczne i interwencję hormonalną ciała człowieka do wyglądu charakterystycznego dla płci przeciwnej.

[ TEMATY ]

gender

płeć

Magdalena Pijewska

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

PONIŻEJ FRAGMENT KSIĄŻKI "Gdy dziecko chce zmienić płeć. Odpowiedzialna pomoc zamiast ideologii". Do KUPIENIA W NASZEJ KSIĘGARNI!: ksiegarnia.niedziela.pl

„O ironio, najlepszym sposobem terapii dysforii płci – i jedynym sposobem terapii, której skuteczność została udowodniona – jest albo niepodejmowanie żadnych działań i pozwolenie, by dziecko naturalnie przechodziło przez okres dojrzewania (czasem nazwane „uważną obserwacją”), albo uważna obserwacja połączona z psychoterapią”. Kenneth J. Zucker

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

NASTOLATKI CIERPIĄ NAPRAWDĘ, ALE NIE PŁEĆ JEST PROBLEMEM

Dzieci i nastolatki deklarujące się jako transseksualne z reguły doświadczają autentycznych problemów, takich jak zaburzenia ze spektrum autyzmu, traumy, depresja, zaburzenia w obrazie siebie, swojego ciała i poczuciu własnej wartości, problemy w relacji z rodzicami i krewnymi. Korzystają z rozpowszechnionej w Internecie etykiety po to, by uporządkować swoje doświadczenie. Jeżeli dziecko lub nastolatek deklarują się jako transseksualne, należy starannie przyjrzeć się rzeczywistemu problemowi leżącemu u podstaw tej deklaracji.

BRAK AKCEPTACJI WŁASNEGO CIAŁA A TRANSSEKSUALIZM

Reklama

Zaburzenie tożsamości płciowej może mieć u części osób źródło w braku akceptacji własnego ciała i wiązać się z przypadłościami związanymi z płcią. Nastolatek odczuwa ogromny, przytłaczający stres w związku z faktem bycia osobą danej płci i w rzeczywistości wolałby być postrzegany jako kto inny lub chciałby maksymalnie upodobnić się do płci przeciwnej. Ma nadzieję, że dzięki temu bardziej zaakceptuje siebie i własne ciało. O tym, że u podstaw problemu nie leżała rzeczywista dysforia, ale po prostu brak akceptacji własnego ciała, świadczy m.in. stale rosnące grono detrancyzjonerów – osób, które poddawszy się procedurom „dostosowania płci”, rozczarowały się rezultatami i zdecydowały się odwrócić skutki tych procedur, a teraz starają się wrócić do tożsamości zgodnej z płcią biologiczną na tyle, na ile to możliwe. To z kolei budzi coraz szerszy opór profesjonalistów zdrowia psychicznego i badaczy wobec tranzycji nieletnich.

DYSKOMFORT DOJRZEWANIA TO NIE PROBLEMY Z PŁCIĄ

Nie bez znaczenia są problemy okresu dojrzewania, zwłaszcza dla dorastających dziewcząt, które przeżywają trudne doświadczenia związane z pierwszą miesiączką czy innymi zmianami zachodzącymi w ciele, takimi jak np. nieproporcjonalność tułowia i kończyn czy uwidaczniająca się często w okresie dojrzewania albo powodowana brakiem ruchu i złym odżywianiem nadwaga czy wręcz otyłość. W rezultacie wiele z nich nie akceptuje swojego wyglądu. Jeżeli w tym trudnym okresie dziewczynka stanie się ofiarą transseksualnej ideologii wmawiającej, że powodem, dla którego nie czuje się komfortowo ze swoim zmieniającym się ciałem, jest to, że została jej błędnie przypisana płeć przy urodzeniu, może się okazać, że zamiast akceptować budzącą się kobiecość, zacznie ją nienawidzić. W ten sposób bardzo łatwo wpoić nastolatce przekonanie, że tylko stając się chłopcem, przestanie być nieszczęśliwa.

ŁATKA RZEKOMEJ TRANSFOBII SZKODZI CIERPIĄCEMU DZIECKU

Reklama

Agresywne lobby ideologii transseksualnej nie zatrzyma się przed niczym. W Internecie znajdują się szczegółowe instrukcje dla dzieci i młodzieży jak zdobyć hormony, jak je dawkować, jak stosować blokery dojrzewania oraz jak oszukiwać psychoterapeutę, do którego wysłali swoje dziecko zaniepokojeni rodzice. Aktywiści transseksualni przekonują, że wszystkie problemy doświadczane przez dziecko czy nastolatka wynikają z „transfobii otoczenia”. Obiecują, że trudności znikną, gdy tylko środowisko zewnętrzne „pozwoli mu być sobą”. To sprawia, że cierpiący młodzi ludzie nie otrzymują niezbędnej pomocy. Tymczasem, gdy otoczenie ulega tej presji i zaczyna stosować „preferowane zaimki”, nierzadko skutkuje to coraz większą ucieczką od rzeczywistości i pogrążeniem w świecie fantazji, w którym dziecko może „naprawdę być sobą”. Niestety problemy nie znikają z momentem, gdy otoczenie zaczyna używać nowego imienia, a ciało przypomina o rzeczywistości biologicznej.

TRANZYCJA BEZPOWROTNIE NISZCZY ROZWÓJ FIZYCZNY DZIECKA

Zaimki są pierwszym krokiem do tranzycji. Kolejne działania to podawanie blokerów dojrzewania, hormonów płci przeciwnej, a w przypadku dziewcząt również zakładanie binderów, czyli specjalnej bielizny krępującej i spłaszczającej klatkę piersiową, a wreszcie nieodwracalna mastektomia, czyli zabieg usunięcia piersi. Zabiegi medyczne zmierzające ku pełnej tranzycji u dzieci i nastolatków mają negatywne i trwałe konsekwencje na całe życie. Coraz więcej badań pokazuje zagrożenie m.in. chorobami układu krążenia, osteoporozą, bezpłodnością, zwiększonym ryzykiem raka i zakrzepicy, zahamowaniem rozwoju intelektualnego itd. Te działania nie mają żadnych podstaw naukowych i nie rozwiązują żadnych problemów nastolatków.

Co ukrywają przed Tobą transseksualni aktywiści?

Dramatyczne fakty o tranzycji:

• operacja genitaliów nie sprawi, że dana osoba będzie miała w pełni funkcjonalne narządy płciowe płci przeciwnej,

• zmienione ciało nigdy nie będzie wyglądało w pełni jak ciało osoby odmiennej płci,

• po tranzycji dana osoba będzie dożywotnio skazana na procedury medyczne, mające na celu utrzymanie zmodyfikowanego ciała w stanie względnego zdrowia,

• do końca życia będzie zmuszona do przyjmowania suplementacji hormonalnej, mającej negatywny wpływ na jej ogólny stan zdrowia,

Reklama

• nawet zaprzestanie przyjmowania hormonów w którymś momencie życia nie powstrzyma nieodwracalnych zmian w ciele takich jak m.in. opóźnienia w rozwoju mózgu czy osteoporoza.

Barbarzyńska pseudokuracja powoduje:

• trwałe zniekształcenie głosu,

• łysinę będącą podstawowym skutkiem ubocznym przyjmowania testosteronu,

• nieodwracalne zmiany w wyglądzie,

• negatywny wpływ na rozwój mózgu zarówno w zakresie rozwoju intelektualnego, jak i emocjonalnego.

Proces tranzycji trwale i bardzo szkodliwie odbija się na zdrowiu.

2024-08-07 20:50

Ocena: +13 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Prymas Czech: płeć jest człowiekowi dana i nie zależy od jego wyboru. Nie można zmienić swojej płci!

[ TEMATY ]

płeć

Adobe Stock

Kościół chce pomóc osobom, które cierpią na dysforię płciową. Identyfikacja z odmienną płcią często jest krzykiem młodej osoby, która woła o pomoc. Nie można jednak dawać fałszywej nadziei, że zmiana płci jest możliwa i że rozwiąże jej problemy - pisze przewodniczący Episkopatu Czech w reakcji na decyzję Trybunału Konstytucyjnego, która zobowiązuje parlament do nowego zdefiniowania warunków zmiany płci. Uchylił on dotychczasowe rozporządzenia, które jako warunek stawiały chirurgiczną operację.

Abp Jan Graubner przyznaje, że osoby, które mają poczucie, że płeć z którą się identyfikują różni się od płci ich ciała nierzadko doświadczają prawdziwego cierpienia i szczerze poszukują odpowiedzi na poważny problem, z którym się borykają. Jest to przejaw globalnego kryzysu w rozumieniu osoby ludzkiej. W takich okolicznościach trzeba jednak przypominać, że płeć jest człowiekowi dana i nie zależy ona od jego wyboru. Innymi słowy nie można zmienić swojej płci. Można jedynie decydować o sposobie, w jaki przeżywamy swą męskość czy kobiecość.
CZYTAJ DALEJ

Włoski bestseller o Ulmach teraz po polsku

Książka napisana przez Włoszkę i Polaka, wydana przez Wydawnictwo Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II jest unikatowa. To publikacja kompleksowa. Pokazuje nie tylko rodzinę Ulmów w kontekście ich lokalnej społeczności, ale też w odniesieniu do realiów drugiej wojny światowej, gdy na terenie okupowanej przez Niemców Polski za pomoc Żydom groziła śmierć. Od dziś książkę można pobrać bezpłatnie pod linkiem: https://bit.ly/47f1Btb

Publikacja ukazuje głębokie dziedzictwo moralne i duchowe rodziny Ulmów, która stała się niezwykłym przykładem odwagi, miłości i wiary. Czytelnik dowiaduje się zarówno o rodzinie ratujących, ale też o tych, który byli ratowani, o żydowskich sąsiadach - Goldmanach, Grünfeldach i Didnerach. Publikacja przedstawia też świadectwa łask otrzymanych za przyczyną Ulmów przez rodzinę z Maryland w Stanach Zjednoczonych.
CZYTAJ DALEJ

Miażdżący raport o stanie edukacji „uśmiechniętej Polski”

2024-09-09 21:41

[ TEMATY ]

szkoła

Andrzej Sosnowski

Adobe Stock

Zmiany wprowadzone w systemie edukacyjnym przez Koalicję 13 grudnia mogą w długim okresie przynieść negatywne konsekwencje zarówno dla polskiego społeczeństwa, jak i dla gospodarki – czytamy w „Raporcie o stanie edukacji w Polsce” przygotowanym przez think tank „Zespół Pracy dla Polski”. Autorzy raportu zwracają uwagę na "brak konsultacji społecznych i chaos organizacyjny" spowodowany zmianami w podstawie programowej, finansowaniu oświaty w Polsce czy "zaniedbaniami" w cyfryzacji edukacji.

W ocenie Zespołu przygotowującego dokument kluczowe treści, szczególnie z zakresu historii, literatury i przedmiotów ścisłych, zostały zredukowane lub zmienione, co podważa spójność edukacyjną oraz zaniedbuje rozwój kompetencji kluczowych dla przyszłości młodzieży. Wykreślone zagadnienia, takie jak z jednej strony ludobójstwo na Wołyniu (ostatecznie przywrócone pod naciskiem strony społecznej) czy z drugiej – nauka o blackoutach, mogą w dłuższej perspektywie na wielu poziomach obniżyć uczniów polskich uczniów. W biologii w szkole podstawowej wycięto: uczeń określa, w jakiej sytuacji dochodzi do konfliktu serologicznego i przewiduje jego skutki. W przedmiocie geografia w szkole podstawowej usunięto zapis uczeń: podaje przykłady osiągnięć Polaków w różnych dziedzinach życia społeczno-gospodarczego oraz sukcesów polskich przedsiębiorstw na arenie międzynarodowej, takie działanie może osłabić świadomość osiągnięć narodowych jak i zainteresowanie uczniów naukami ścisłymi oraz przedsiębiorczością. Dodatkowo, zredukowana lista lektur, która pomija dzieła kluczowe dla polskiej tożsamości kulturowej, ogranicza horyzonty intelektualne uczniów, co może prowadzić m.in. do zmniejszenia ich zdolności krytycznego myślenia.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję