Reklama

Apel Radnych Zamościa

W dniu 24 lutego br. na sesji Rady Miasta Zamościa przyjęty został apel do Marszałków Sejmu i Senatu RP w sprawie sprzeciwu do prowadzonych prac nad nowelizacji ustawy "O wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi" zmierzających do rozszerzenia reklamowania napojów alkoholowych. Za przyjęciem apelu głosowało 14 radnych, wstrzymało się od głosowania 6.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zamość 24 stycznia 2003 r.

Marszałek Sejmu RP
Marszałek Senatu RP

Rada Miasta Zamościa wyraża sprzeciw w sprawie opracowywanej obecnie przez Parlament nowelizacji ustawy "O wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi".
Prace nad nowelizacją ustawy zmierzające m.in. do:
- zezwolenia na reklamę piwa w radiu, telewizji, kinach i teatrach od godziny 20.00 (obecnie od 23.00),
- zezwolenia na informowanie o sponsorowaniu przez browary i dystrybutorów piwa imprez sportowych oraz innych,
- zezwolenia na reklamę piwa na billboardach, w internecie i telefonach komórkowych
spowodują zwiększenie spożycia alkoholu i w konsekwencji uzależnienie od niego wielu młodych ludzi.
Według badań prowadzonych w Stanach Zjednoczonych i Europie działania promocyjno-reklamowe są jednym z najbardziej skutecznych czynników, które mogą wpłynąć na zachowania znacznej części młodych ludzi w przedziale pomiędzy 15. a 19. rokiem życia. Według opinii Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych gwałtowny wzrost picia piwa przez dzieci i młodzież oraz obniżenie wieku inicjacji alkoholowej spowodowane są gigantyczną akcją promocji i reklamy piwa, którego spożycie przez statystycznego Polaka w ciągu ostatnich 10 lat wzrosło z 33 do 69 litrów.
Piwo jest napojem alkoholowym i mały kufel piwa zawiera taką samą ilość alkoholu, co mały kieliszek wódki. Lansowanie zatem picia piwa jako napoju niskoalkoholowego jest dużym nieporozumieniem. Piwa nikt nie pije kieliszkami, a ilości wypijanego napoju mierzy się w litrach, dlatego ten "niewinny" napój często staje się swoistym "przedszkolem" alkoholizmu.
Rada Miejska nie potępia samego faktu picia piwa, czuje się jednak w obowiązku informowania o wpływie reklamy na wzrost jego spożycia, konsekwencjach nadużywania picia przez osoby dorosłe, a także o skutkach picia przez dzieci i młodzież.
W opinii ekspertów:
- picie alkoholu jest główną przyczyną zgonów i inwalidztwa osób w wieku 15-21 lat,
- najnowsze badania wskazują, że zwiększenie czasu reklamy alkoholu w telewizji o 5 minut dziennie powoduje, że młody konsument wypija 5 gramów czystego alkoholu więcej,
- w krajach, w których przestrzegany jest całkowity zakaz reklamy, spożycie alkoholu jest o 16% niższe, a liczba wypadków drogowych nawet o 23% mniejsza.
W 1995 r. podczas Konferencji Światowej Organizacji Zdrowia w Paryżu przyjęto Europejską Deklarację w sprawie Alkoholu. Czytamy w niej m. in.: "Wszystkie dzieci i młodzież mają prawo do wzrastania w środowisku zabezpieczonym przed negatywnymi konsekwencjami picia alkoholu i powinny być chronione przed promowaniem napojów alkoholowych".

Do wiadomości:
- Posłowie i Senatorowie województwa lubelskiego
- Diecezjalny duszpasterz trzeźwości diecezji zamojsko-lubaczowskiej

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

„Stań w obronie Krzyża!” – obywatelska inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców Warszawy

2024-05-27 10:31

[ TEMATY ]

krzyż

wobroniekrzyza.pl

W odpowiedzi na zarządzenie Rafała Trzaskowskiego zakazujące eksponowania symboliki religijnej w budynkach warszawskich urzędów, mieszkańcy stolicy, wspierani przez Instytut Ordo Iuris oraz Centrum Życia i Rodziny, zainaugurowali obywatelską inicjatywę uchwałodawczą „Stań w obronie Krzyża!”.

Oświadczenie o utworzeniu Komitetu Inicjatywy Uchwałodawczej zostało już złożone w Biurze Rady Miasta Stołecznego Warszawy, co oznacza oficjalne rozpoczęcie zbiórki podpisów pod projektem uchwały. Zbiórka będzie trwała przez najbliższe tygodnie. Na stronie internetowej inicjatywy: wobroniekrzyza.pl od dzisiaj można wypełnić specjalny formularz umożliwiający pobranie projektu uchwały, list do zbiórki podpisów oraz regulaminu zbiórki. Podpisywać się pod projektem mogą tylko mieszkańcy Warszawy - czyli osoby posiadające prawo głosowania w wyborach do stołecznej Rady Miasta.

CZYTAJ DALEJ

Ida Nowakowska: Chcę być jak moja Mama!

„Wychowywanie ciebie jest moją pasją” – mówiła mi moja mama. Choć nie rozumiałam do końca tych słów, wywoływały na mojej twarzy uśmiech. Czułam się potrzebna.

Od dziecka chodziliśmy z rodzicami do muzeów, na wernisaże i wieczory literackie, do kina i teatru. Nie wiem, kiedy to się wydarzyło, ale mama stała się moją najbliższą przyjaciółką. I tak zostało do dziś. Zawsze pomagała mi w spełnianiu marzeń, miała dla mnie czas i cierpliwość, motywowała, żebym wszystko próbowała zrobić sama. Pokonywanie trudności dawało mi poczucie, że jeśli podejmę jakieś wyzwanie, to na pewno mu podołam. Mama prowadziła mnie na wszystkie zajęcia, które sobie wymarzyłam. Nigdy na mnie nie krzyczała, nigdy mnie nie uderzyła. Starała się mnie wychować, pokazując konsekwencje błędnych zachowań. Nie okłamywałam mamy, bo mówiła, że ma do mnie zaufanie...

CZYTAJ DALEJ

Fatima: piłkarze FC Porto podziękowali w sanktuarium za zdobycie Pucharu Portugalii

2024-05-27 12:52

[ TEMATY ]

Fatima

Graziako

Piłkarze FC Porto podziękowali Bogu w sanktuarium Matki Bożej Różańcowej w Fatimie za zdobyty w niedzielnym finale na podlizbońskim stadionie Jamor Puchar Portugalii. Wśród zawodników, którzy dotarli do tego miejsca kultu maryjnego są reprezentanci portugalskiej kadry narodowej: Francisco Conceição, Pepe oraz Diogo Costa.

Drużynie FC Porto, która w niedzielnym pojedynku o trofeum pokonała mistrza kraju Sporting Lizbona 2:1, po dogrywce, towarzyszyli w Fatimie działacze piłkarscy oraz tysiące kibiców zespołu „Smoków”. Transmitujące zwycięstwo piłkarzy FC Porto regionalne media przypominały, że w przeszłości triumfujący w Pucharze Portugalii lub w rozgrywkach ligowych ekipy tego klubu zatrzymywały się już w Fatimie, aby podziękować za zdobycie tytułu.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję