Siłą katolików świeckich jest nade wszystko ich potencjał ewangelizacyjny. W posynodalnej adhortacji apostolskiej „Ecclesia in Europa” św. Jan Paweł II stwierdził, że „odgrywają oni niezastąpioną rolę w głoszeniu i służbie Ewangelii nadziei”.
Przeżywając jubileusz 200-lecia Diecezji Sandomierskiej, nie można zapomnieć o wielkim znaczeniu i roli katolików świeckich. Ks. Marek Kumór, dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Ogólnego, oraz ks. Tomasz Cuber, dyrektor Wydziału Duszpasterstwa Rodzin, zapraszają na sympozjum pt. „Świeccy Kościoła Sandomierskiego”.
Odbędzie się ono 21 kwietnia w Sandomierzu. Rozpoczęcie spotkania Mszą św. będzie miało miejsce w Bazylice Katedralnej o godz. 10. Następnie wszyscy są zaproszeni do Domu Katolickiego, a tam przewidziane jest słowo wstępne bp. Krzysztofa Nitkiewicza, wystąpienie nt. apostolatu katolików świeckich na przestrzeni 200 lat Diecezji Sandomierskiej oraz przedłożenie nt. zadań i roli katolików świeckich we współczesnym świecie. Wśród prelegentów znajdą się dr Roman Chyła, honorowy profesor oświaty, oraz Marcin Przeciszewski, redaktor naczelny i prezes Katolickiej Agencji Informacyjnej. Przewidywany jest również panel dyskusyjny.
Protestantów w Stanach Zjednoczonych jest dwa razy więcej niż katolików. Wpływ wspólnot protestanckich na wiernych amerykańskiego Kościoła jest faktem.
Curtis Martin wychował się w katolickiej rodzinie, ale z upływem lat oddalał się od Jezusa. W trakcie nauki na uniwersytecie w Luizjanie przestał chodzić do kościoła i zajął się studenckimi sprawami. Pewnego dnia na kampusie poznał grupę przyjaciół, którzy zaprosili go do gry w golfa. Chłopaka zaintrygowała bijąca od nowych znajomych radość. Jakiś czas później koledzy zachęcili go do udziału w studium biblijnym. Okazało się, że studenci należeli do organizacji z misją ewangelizacyjną Campus Crusade, która zrzesza chrześcijan bezwyznaniowych i różnych denominacji.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
Ostatni w tym roku zjazd Ekumenicznej Szkoły Biblijnej odbył się w sobotę 20 grudnia br. i zgromadził na trzech wykładach ponad 100 słuchaczy szkoły, którzy ostatni weekend tegorocznego adwentu poświęcili na studiowanie Słowa Bożego.
Podczas dzisiejszych zajęć słuchacze wysłuchali trzech wykładów nawiązujących do biblijnych uzdrowień Jezusa zapisanych w Ewangeliach synoptycznych, prezentowanych w dwóch tradycjach chrześcijańskich – katolickiej i luterańskiej.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.