Reklama

Niedziela Sosnowiecka

Jedyna taka szkoła

Niedziela sosnowiecka 19/2018, str. V

[ TEMATY ]

wywiad

Archiwum SP w Jaworznie

Uczniowie jaworznickiej szkoły w klasie...

Uczniowie jaworznickiej szkoły w klasie...

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Piotr Lorenc: – Szkół podstawowych jest dużo. Co wyróżnia placówkę prowadzoną przez KANĘ?

Magdalena Kielska: – Od pięciu lat działa w Jaworznie jedyna, niepubliczna szkoła podstawowa. Tak jak szkoły publiczne, realizujemy podstawę programową i zapewniamy dzieciom opiekę na świetlicy do godziny 16.30 oraz gorący obiad. Tym, co nas wyróżnia, jest wychowanie w duchu wartości chrześcijańskich, a także bogaty wachlarz dodatkowych zajęć – cyklicznie prowadzone zajęcia plastyczne, teatralne, muzyczne, logopedyczne, przyrodnicze, ekologiczne, origami, robotyka, szachy i sprawności zuchowe. Uczniowie mają także lekcje języka włoskiego lub francuskiego oraz zajęcia z samoobrony. Nasi uczniowie uczestniczą także regularnie w zajęciach i koncertach muzycznych m.in. w Filharmonii Krakowskiej. Biorą udział w warsztatach w Muzeum, Bibliotece Miejskiej czy Teatrze Sztuk. Uczestniczą w szkolnych i międzyszkolnych konkursach przedmiotowych i artystycznych, odnosząc pierwsze sukcesy! Odróżnia nas także kameralny charakter szkoły i familijna atmosfera. W niedużej szkole jest możliwość indywidualnego prowadzenia edukacji każdego ucznia. Zapewnione jest także wysokie bezpieczeństwo uczniów. Proponujemy zupełnie inne podejście do edukacji i wychowania niż w szkole publicznej.

Reklama

– Hasłem szkoły jest dewiza: „Wiedza – Wychowanie – Wartości”. Jak to wygląda w praktyce?

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

– Ideą, która przyświecała nam u początków tworzenia placówki było nawiązanie do dobrych tradycji szkoły dawnej, w której uczeń miał postawione wysokie wymagania, ale jednocześnie otoczony był troskliwą opieką swojego nauczyciela – mistrza i przewodnika. W naszych metodach nauczania, na równi z nowoczesnymi narzędziami, stawiamy na powrót do książki jako nadal aktualnego i podstawowego źródła wiedzy o świecie. Uczymy młodych ludzi samodzielności i odpowiedzialności za swoje wykształcenie. Przywiązujemy wagę do wychowania, kształtując właściwe postawy w duchu wartości chrześcijańskich, zwracając także uwagę na wysoką kulturę osobistą i umiejętność współżycia w grupie.

– Jakie nowości czekają na uczniów w przyszłym roku szkolnym?

– W przyszłym roku pragniemy zaproponować naszym uczniom i rodzicom system tutoringu – będzie to indywidualna forma planowania i analizy postępów każdego ucznia podczas trójstronnych spotkań: wychowawcy, rodzica i samego zainteresowanego, czyli dziecka. Zamierzamy poszerzyć wachlarz języków obcych o kolejne dwa – do wyboru. Chcemy wprowadzić jeszcze mocniej elementy skautingu, będące dobrym sposobem na kształtowanie w dzieciach właściwych postaw społecznych.

– A co z sześciolatkami?

Reklama

– Dla młodszych dzieci przygotowujemy tzw. „zerówkę”. To dobra metoda na oswojenie się ze szkołą jeszcze w warunkach dość swobodnych. W „zerówce” również będziemy prowadzić niektóre zajęcia metodą Marii Montessori i powoli zaznajamiać dzieci ze skautingiem.

– Dlaczego warto wybrać tę szkołę?

– Po pierwsze: szkoła ma kameralny charakter, małe klasy, nawet kilkuosobowe, życzliwą, rodzinną atmosferę oraz zindywidualizowane podejście do ucznia. Po drugie: proponujemy zajęcia dodatkowe, rozwijające zainteresowania dziecka, realizowane codziennie po zajęciach obowiązkowych. Od pierwszej klasy uczymy dzieci dodatkowego języka obcego. Na co dzień oferujemy opiekę logopedyczną. Organizujemy też spotkania z pedagogiem szkolnym i psychologiem, stanowiące pomoc dla uczniów i rodziców. Po trzecie: zajęcia świetlicowe to u nas nie tylko opieka nad uczniami, ale czas wykorzystywany na odrabianie lekcji, dodatkowe ćwiczenia, a także mądrą zabawę. Przywiązujemy wagę do wychowania, kształtując właściwe postawy w duchu wartości chrześcijańskich, uczymy zasad savoir-vivre’u oraz dbamy o wysoką kulturę osobistą. Pielęgnujemy naszą tradycję, wspierając w tym rodziców. Proponujemy rodzicom wsparcie merytoryczne, organizując warsztaty dotyczące zagadnień wychowawczych. Wspieramy rodziny, oferując bardzo atrakcyjne zniżki dla rodzeństwa.

– Bardzo często rodzice przykładają wielką wagę do wyboru szkoły średniej, natomiast jeśli chodzi o szkołę podstawową, wybierają tę położoną najbliżej domu...

Reklama

– Tak rzeczywiście bywa, ale warto sprawdzić, czy ta najbliższa szkoła to dobra szkoła, bowiem to, w jaki sposób dziecko rozpocznie naukę, będzie rzutowało na całą jego dalszą edukację. To w pierwszych latach nauki decyduje się, czy uczeń będzie lubił szkołę, czy w nauce odnajdzie radość poznawania świata, czy będzie to dla niego tylko żmudny, trudny i przykry obowiązek. Warto zadbać o dobrą szkołę już na starcie.

– Jak wygląda rekrutacja?

– Prowadzimy zapisy do klas: I, II, III i IV oraz do „zerówki”. Więcej informacji na stronie: www.kana.edu.pl lub pod numerem telefonu: 32 363 10 30. Można także umówić się indywidualnie na spotkanie, podczas którego udzielimy wszelkich informacji i pokażemy naszą szkołę.

2018-05-09 10:54

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Po co Afryce pączki?

CZYTAJ DALEJ

Chrystus nie musi udowadniać swojego zmartwychwstania

2025-04-15 10:00

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

Grażyna Kołek

Chrystus nie musi udowadniać swojego zmartwychwstania. On żyje niezależnie od tego, czy ja tego chcę czy nie, czy w to wierzę czy neguję. Kwestia zmartwychwstania nie jest problemem Jezusa, ale naszym problemem. To ja muszę podjąć decyzję, czy w to wierzę czy to odrzucam.

Pierwszego dnia po szabacie, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, Maria Magdalena udała się do grobu i zobaczyła kamień odsunięty od grobu. Pobiegła więc i przybyła do Szymona Piotra oraz do drugiego ucznia, którego Jezus kochał, i rzekła do nich: «Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono». Wyszedł więc Piotr i ów drugi uczeń i szli do grobu. Biegli obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu. A kiedy się nachylił, zobaczył leżące płótna, jednakże nie wszedł do środka. Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim. Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą w jednym miejscu. Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał i uwierzył. Dotąd bowiem nie rozumieli jeszcze Pisma, które mówi, że On ma powstać z martwych.
CZYTAJ DALEJ

Kto zarządza sprawami Kościoła po śmierci papieża?

2025-04-21 18:52

[ TEMATY ]

śmierć Franciszka

PAP/EPA/ALESSANDRO DI MEO

Po śmierci papieża Franciszka najważniejszą osobą w Watykanie został 77-letni, urodzony w Irlandii, a następnie naturalizowany w USA kardynał Kevin Farrell, który jest Kamerlingiem Świętego Kościoła Rzymskiego. Zarządza on administracją Kościoła i troszczy się o dobra i prawa doczesne Stolicy Apostolskiej w okresie wakansu.

Urodzony w Dublinie w 1947 roku należy do Zgromadzenia Legionistów Chrystusa. Ukończył uniwersytet w Salamance w Hiszpanii i Papieski Uniwersytet Gregoriański w Rzymie, a następnie Uniwersytet Notre Dame w USA.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję