Trzeźwość musi być podtrzymywana przez wspólnotę, ona ma być radosna. Chcemy się modlić, spotykać się, ze względu na sytuację, nawet w mniejszych grupach. Ten czas jest dla nas czasem przygotowania, czasem utrzymywania gotowości do tego, żeby ograniczyć spożycie alkoholu w Polsce, żeby służyć naszej Ojczyźnie do odnowy, do uzdrowienia. Chcemy podtrzymywać poczucie misji, którą Pan Bóg nam dał, a Rokitno na pewno jest takim ośrodkiem, z którego wychodzi odnowa, także gdy chodzi o trzeźwość – powiedział diecezjalny duszpasterz trzeźwości ks. Henryk Grządko.
16 stycznia Mszy św. w rokitniańskiej bazylice w intencji członków Ruchu przewodniczył i homilię wygłosił bp Tadeusz Lityński. W spotkaniu uczestniczyli także reprezentujący Wielkopolskę ks. Paweł Pawlicki, duszpasterz trzeźwości z Poznania, oraz ks. Mariusz Iliaszewicz, duszpasterz z Wilkowa. – Myślę, że początek tego roku, okres pandemii, jest dla nas wskazówką, drogowskazem. Nie przypadkiem Pan Bóg nas dzisiaj tutaj zgromadził. W naszym życiu, w naszym zmaganiu potrzebne jest słowo Boga i to, aby codziennie przebywać w jego obecności. Bóg dzisiaj chce nam powiedzieć, że Jego słowo musi znaleźć miejsce w przestrzeni naszej codzienności, naszego życia – w słowach modlitwy, odczytanego fragmentu Pisma Świętego, a może przez uczestnictwo w liturgii Mszy św. czy jakimś nabożeństwie – abyśmy usłyszeli Jego wolę i w niej dostrzegli Jego miłość – mówił pasterz diecezji i kontynuował nawiązując do fragmentu Ewangelii o powołaniu Lewiego: – To, że tutaj jesteśmy, to, że przez lata tworzymy Ruch Trzeźwości, zabiegamy o jego rozwój, o jego życie, to jest również misja i zadanie, które ma swoje początki w naszym nawróceniu, w naszym doświadczeniu spojrzenia Jezusa. Jesteśmy tutaj także w imieniu tych, którzy dzisiaj być nie mogą, w imieniu tych wszystkich, którzy podejmują trud, wysiłek i ofiarę, by w codzienności podejmować walkę o trzeźwość, o utrzymanie trzeźwości. O to chcemy też prosić Matkę Najświętszą Cierpliwie Słuchającą w Rokitnie – powiedział pasterz diecezji.
Uczestnicy spotkań modlitewnych z rękawicą i certyfikatem
W parafii pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonej Górze od kilku miesięcy odbywają się spotkania Grupy Modlitewnej św. Ojca Pio. Ich inicjatorem jest wikariusz parafii ks. Krzysztof Hojzer
Spotkania odbywają się raz w miesiącu, zawsze w środę. Najbliższe odbędzie się 17 lutego.
„Nie wykluczajmy cierpienia z naszych środowisk. Uczyńmy z niego raczej okazję do wspólnego wzrastania, aby pielęgnować nadzieję dzięki miłości, którą Bóg jako pierwszy rozlał w sercach naszych” - zaapelował Ojciec Święty do chorych i pracowników służby zdrowia. Przybyli oni do Rzymu na swe uroczystości jubileuszowe. Przygotowaną przez Franciszka homilię odczytał proprefekt Dykasterii do spraw Ewangelizacji, abp Rino Fisichella.
„Oto Ja dokonuję rzeczy nowej; pojawia się właśnie. Czyż jej nie poznajecie?” (Iz 43, 19). Są to słowa, które Bóg, za pośrednictwem proroka Izajasza, kieruje do ludu Izraela będącego na wygnaniu w Babilonie. Dla Izraelitów jest to trudny okres, wydaje się, że wszystko zostało stracone. Jerozolima została zdobyta i spustoszona przez żołnierzy króla Nabuchodonozora II, a wygnanemu ludowi nic nie pozostało. Perspektywa wydaje się być zamknięta, przyszłość mroczna, wszelka nadzieja zniweczona. Wszystko może skłaniać wygnańców do załamania się, do gorzkiej rezygnacji, do poczucia, że nie są już błogosławieni przez Boga.
Przeprowadziłam eksperyment i zadałam pytanie Chatowi GPT: Czy masz świadomość, gdzie jesteś? Odpowiedział: Ciekawe pytanie... Nie mam świadomości w takim sensie, w jakim mają ją ludzie — nie czuję, nie mam własnego „ja” ani poczucia miejsca. Działam w cyfrowym środowisku, odpowiadając na Twoje pytania i analizując dane, ale nie „jestem” fizycznie nigdzie. Można powiedzieć, że jestem tu, gdzie mnie używasz — teraz akurat w Twoim urządzeniu lub przeglądarce.
Sam Chat GPT podpowiada, że sztuczna inteligencja tylko analizuje dane, nie jest zaś inteligencją podobną do ludzkiej. Nie ma ona świadomości istnienia, nie ma też… inteligencji! Dlatego należy ją postrzegać nie jako sztuczną formę inteligencji, tylko jako jeden z jej produktów. Właśnie na takie różnice między sztuczną inteligencją a świadomością ludzką zwrócili kilka dni temu uwagę uczestnicy konferencji w Sekretariacie Episkopatu, prezentując polskie tłumaczenie watykańskiego dokumentu nt. sztucznej inteligencji „Antiqua et nova” – adresowanego, co ciekawe, m.in. do duszpasterzy. I właśnie na ten aspekt pragnę zwrócić uwagę: w jaki sposób i w jakich granicach można zastosować sztuczną inteligencję w Kościele.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.