KSM Archidiecezji Wrocławskiej oraz sympatycy i przyjaciele przygotowali VIII Koncert Kolęd i Pastorałek. Z kolei w Zawoni do wspólnego kolędowania zaprosił ks. Jacek Tomaszewski.
Podczas koncertu można było usłyszeć tradycyjne kolędy m.in. takie jak: Cicha Noc, czy Bóg się rodzi. Nie zabrakło także nowszych utworów m.in. z repertuaru TGD – Gloria, czy Betlejem w Polsce, Głośna noc.
W wywiadzie przed koncertem, Ewa Kruczek, główna koordynatorka wydarzenia, opowiedziała o początkach kolędowania. – Wszystko zaczęło się kilka lat temu, gdy zaczęliśmy kolędować podczas spotkania opłatkowego. Doszliśmy do wniosku, że możemy zacząć śpiewać w większym gronie. Na początku nasze kolędowanie było bardziej amatorskie. Po kilku latach zaczęliśmy tworzyć aranżacje oraz mieliśmy coraz ambitniejsze plany – zaznacza Ewa Kruczek, jedna z organizatorek wydarzenia.
Przygotowania do koncertu odbywały się dużo wcześniej. Nad stroną muzyczną i instrumentalną czuwał m.in. Dawid Bieniecki – dyrygent i aranżer wielu utworów podczas koncertu. Wydarzenie odbyło się w kościele Najświętszego Imienia Jezus we Wrocławiu. Z kolei w Gminnym Ośrodku Kultury w Zawoni ponad godzinny koncert zagrał ks. Jacek Tomaszewski. W tym roku kolędowanie z proboszczem z Czeszowa odbywało się pod hasłem: „Z Aniołami zaśpiewajmy”, a utwory były tak przygotowane, że w tekście obecni byli Aniołowie. Organizatorem koncertu ks. Jacka była Agnieszka Wersta, wójt Gminy Zawonia oraz Gminny Ośrodek Kultury w Zawoni.
Antek Smykiewicz, wokalista, kompozytor i autor tekstów, kolędował w niedzielę 8 stycznia na Jasnej Górze. Najpierw o godz. 11 w bazylice została odprawiona Msza św. Po niej rozpoczeło się kolendowanię. Organizatorem koncertu było Katolickie Radio Fiat.
„Dla mnie wiara jest sposobem na życie, żyje tym w co wierzę, a wierzę w Boga – wyznaje Antek Smykiewicz - A skąd jest tyle nadziei w moich utworach? Jeżeli piszesz muzykę i teksty, których później słuchają twoi odbiorcy, to warto przekazać tam coś wartościowego. Myślę, że dlatego staram się w nich zawrzeć głębszy sens, w tym co śpiewam”.
Gromadzili się w niej emigranci Powstania Listopadowego; w latach osiemdziesiątych XX w. odbywały się msze za „Solidarność”; w 2014 r. w pobliżu odsłonięto pomnik św. Jana Pawła II a cztery lata później w katedrze Notre-Dame umieszczono kopię jasnogórskiego wizerunku Matki Boskiej.
Budowa paryskiej katedry Notre Dame rozpoczęła się na wyspie na Sekwanie, zwanej Île de la Cité, w 1160 r., w miejscu znajdującej się w tym miejscu od czasów rzymskich bazyliki. Wzorem dla świątyni była pierwsza wielka katedra gotycka w Saint-Denis. W trakcie trwających do 1345 r. prac zastosowano wiele przełomowych rozwiązań technicznych i architektonicznych, które pozwoliły na wzniesienie imponującej świątyni, olśniewającej witrażami i niezwykle bogatą ornamentyką, wywołującej zachwyt największych uczonych średniowiecza. Francuski filozof z przełomu XIII i XIV w. Jan z Jandun (?-1328) stwierdził, że jest to „najwspanialsza świątynia ku czci Najświętszej Marii Panny”. Już w XII wieku wokół budowanej katedry powstało środowisko kompozytorów muzyki kościelnej nazywane Szkołą Notre Dame, która wpłynęła na ukształtowanie się polifonii i gatunku nazywanego później motetem.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.