Przestrzeń, w której znajduje się Wirtualny Wieczernik, zlokalizowana jest w samym sercu Poznania, tuż obok Starego Rynku.
Miejsce zostało podzielone na trzy strefy. Pierwsza stanowi swego rodzaju wprowadzenie: uczestnicy mogą zapoznać się z ideą dzieła, czytając napisy na drewnianych tablicach umieszczonych na ścianach. Następnie przechodzi się do sali wyciszenia, gdzie można usiąść, modlić się i przez ok. 10 min czytać fragment Pisma Świętego. Później można doświadczyć biblijnych chwil, które się medytowało, w wirtualnej rzeczywistości w sali VR. Sam film pt. Ostatnia Wieczerza trwa 8 min, a całe doświadczenie zajmuje ok. 20 min. Film został nagrany w taki sposób, by jak najwierniej oddać prawdziwe historyczne wydarzenia biblijne. Dzięki specjalnym wirtualnym goglom widz przenosi się w czasie i zasiada w Wieczerniku razem z Jezusem i Apostołami. Przez „udział” w Ostatniej Wieczerzy poznaje się oryginalne ubrania, naczynia, a nawet potrawy. Seans uzmysławia, że te wydarzenia są nie tylko historią z przeszłości, ale też rzeczywistością, która dotyczy nas i dziś. Dzięki technologii VR doświadczenie Ewangelii może być głębsze, może zachęcić do dalszego studiowania i zgłębiania słowa Bożego.
Nasze rodziny, te, w których żyjemy i wzrastamy, mają się wzorować na Świętej Rodzinie – podkreślił ks. Adam Stankiewicz w bazylice licheńskiej.
W ostatni dzień minionego roku, w święto Świętej Rodziny, pielgrzymi w licheńskim sanktuarium przeżywali Dzień modlitw o świętość małżeństw i rodzin. Podczas Eucharystii małżonkowie odnowili przyrzeczenia małżeńskie, zawierzyli swoje rodziny opiece Matki Bożej Licheńskiej i wspólnie wyśpiewali bożonarodzeniową radość podczas „Dziecięcego kolędowania”.
W samym sercu Neapolu, w Kaplicy Sansevero znajduje się jedna z najbardziej niezwykłych rzeźb jaką kiedykolwiek wykuto w marmurze – to „Chystus spowity całunem” („Cristo Velato”). Jej twórcą jest włoski rzeźbiarz Giuseppe Sammartino, który skończył swoje dzieło w 1753 r. Ludziom trudno było uwierzyć, że można było z twardego marmuru „wydobyć” przezroczysty całun, który lekko pokrywał ciało zmarłego Chystusa. Ponieważ zleceniodawcą rzeźby był książe Raimondo di Sangro, sławny alchemik, powstała legenda, że całun powstał w alchemicznym procesie „marmoryzacji” tkaniny.
Warto dodać, że w okresie późnego baroku Sammartino był jednym z najwybitniejszych włoskich rzeźbiarzy – pracował w Neapolu, tworząc rzeźby o tematyce religijnej, a Chrystus z kaplicy Sansevero jest jego najsłynniejszym dziełem.
Ustawiony w centralnym miejscu, tuż przy figurze Chrystusa, kilkumetrowy drewniany krzyż ze stułą, wkomponowany w drewnianą kolumnę kamień z Golgoty oraz mnóstwo zieleni – to główne elementy wystroju Bożego Grobu w Kaplicy Matki Bożej na Jasnej Górze. Jego tło stanowią stare wrota.
„Kamień z Golgoty, Jezus w Grobie, Najświętszy Sakrament, krzyż, dalej już tylko niebo” - opisywał odpowiedzialny za dekorację Grobu brat Dawid Respondek, cytowany przez biuro prasowe Jasnej Góry.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.