Reklama

Kościół

Wiślica: dzisiaj XVIII Spotkanie Młodzieży

Koncert, konferencja, Msza św. pod przewodnictwem bp. Jana Piotrowskiego, świadectwa i in., złożą się na dzisiejsze XVIII Diecezjalne Spotkanie Młodzieży w Wiślicy. Mogą w nim uczestniczyć dekanalne reprezentacje młodzieży i wspólnot młodzieżowych, pozostali dołączą on-line.

[ TEMATY ]

Młodzi w Kościele

Ks. Paweł Borowski

Wspólna zabawa

Wspólna zabawa

Ze względu na zagrożenie COVID-19 nie jest możliwy udział wszystkich chętnych do spotkania na wiślickich błoniach. Zwykle w tym miejscu, nazywanym kolebką chrześcijaństwa na świętokrzyskiej ziemi, uczestniczyło od kilkuset do ponad 2 tysięcy osób.

„Wstań, Daję Ci imię Nowe” – to hasło przewodnie tegorocznego wydarzenia.

Reklama

Rozpocznie się ono o godz. 17. w wiślickiej bazylice. W trakcie spotkania, w specjalnym spocie swoją działalność zaprezentują przedstawiciele różnych wspólnot, którzy zachęcą młodych do zaangażowania się. Konferencję wygłosi ks. Bogusław Kowalski - przyjaciel śp. ks. Piotra Pawlukiewicza. Na zakończenie odbędzie się koncert Krzysztofa Antkowiaka.

Do Wiślicy przybędą delegacje młodzieży z poszczególnych dekanatów diecezji razem z duszpasterzami. Pozostali chętni młodzi są zachęcani do włączenia się w wydarzenie za pomocą mediów społecznościowych, gdzie będzie odbywała się transmisja on-line.

Ks. Marcin Boryń diecezjalny duszpasterz młodzieży, zaprasza wszystkich do wspólnej modlitwy i troski o młodzież, szczególnie w kontekście kryzysu obecności młodzieży w kościele. Zauważa, jak ważna jest systematyczna całoroczna formacja i świadectwo świeckich liderów.

Reklama

Wiślica ma ogromne znaczenie dla początków chrześcijaństwa w Polsce, a w diecezji kieleckiej traktowana jest na podobieństwo Lednicy.

Kilka tysięcy lat temu na terenie dzisiejszej Wiślicy osiedliły się plemiona słowiańskie, a początki ośrodka kościelnego w Wiślicy to XI wiek.

Pierwotny kościół był romański, następny – większy – także romański z kryptą (XII w.) W jego miejsce w I połowie XIII w. został zbudowany kolejny kościół romański - trójnawowy, z erygowaną przy nim kapitułą kolegiacką.

Obecny kościół zbudował Kazimierz Wielki w poł. XIV wieku, jako kościół ekspiacyjny za śmierć ks. Baryczki. Budowla była rozbudowywana do końca XIV wieku. Kościół jest gotycki, murowany z ciosu, z pozostałościami romańskimi. W ołtarzu głównym – wczesnogotycka rzeźba tzw. Madonny Łokietkowej (Uśmiechniętej). Obok kościoła - wapienna misa zwana „misą chrzcielną” kojarzona z przyjęciem chrztu ok. 880 r. przez księcia Wiślan z rąk św. Cyryla i Metodego.

W Wiślicy znajduje się diecezjalne sanktuarium MB Łokietkowej, stąd rokrocznie wyrusza piesza pielgrzymka kielecka na Jasną Górę oraz odbywa się diecezjalne spotkanie młodzieży.

2020-06-20 10:48

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Wrocław: dziś rozpoczyna się 42. Europejskie Spotkanie Młodych Taizé

[ TEMATY ]

młodzi

Taize

młodzież

Młodzi w Kościele

Informacja prasowa

Dziś rozpoczyna się we Wrocławiu 42. Europejskie Spotkanie Młodych organizowane przez Wspólnotę z Taizé. Bedzie ono trwać do 1 stycznia 2020 r. Do stolicy Dolnego Śląska przyjedzie ponad 20 tys. młodych w wieku od 18 do 35 lat z prawie 70 krajów.

Uczestnicy spotkania zostaną przyjęci przez mieszkańców Wrocławia i okolicznych miejscowości. Jak podkreślają organizatorzy, spotkanie to będzie okazją do poszukiwania odpowiedzi na stawiane sobie pytania poprzez wspólną modlitwę oraz doświadczenie gościnności.

„Zawsze w drodze. Nigdy nie wykorzenieni” – to hasło, pod jakim br. Alois, przełożony ekumenicznej wspólnoty z Taizé przedstawi młodym 5 propozycji konkretnych działań na przyszłość. Propozycje te rozważane będą podczas Spotkania we Wrocławiu.

- Propozycje przygotowane przez br. Aloisa to zachęta do bardzo konkretnych działań. Podczas Europejskiego Spotkania Młodych będziemy je czytać, rozważać, próbować zrozumieć a także szukać sposobów, by rzeczywiście wprowadzać je w życie – mówi KAI brat Marek. - Hasło zaproponowane przez br. Aloisa „Zawsze w drodze. Nigdy nie wykorzenieni”, jest mocno związane z Polską – dodaje.

Br. Marek zaznacza, że te 5 propozycji może być punktem wyjścia do rozważań dla młodych na cały nadchodzący rok.

W spotkaniu z europejską młodzieżą we Wrocławiu wezmą udział bracia ze Wspólnoty Taizé, prymas Polski abp Wojciech Polak, metropolita wrocławski abp Józef Kupny, metropolita łódzki abp Grzegorz Ryś, bp Jerzy Samiec, zwierzchnik Kościoła ewangelicko-augsburskiego w Polsce, bp Ryszard Bogusz z tegoż Kościoła jak również przedstawiciele Kościoła prawosławnego i innych Kościołów skupionych w Polskiej Radzie Ekumenicznej raz rabin David Basok z wrocławskiej synagogi pod Białym Bocianem.

Przebieg spotkania

Tegoroczne spotkanie rozpocznie się 28 grudnia po południu z chwilą przybycia i rozmieszczenia poszczególnych grup młodzieży w różne wrocławskie lokalizacje (Hala Stulecia, Stadion Wrocław oraz w inne miejsca).

Następnie uczestnicy spotkania otrzymują program, plecak upoważniający do poruszania się środkami komunikacji miejskiej i pobierania posiłków oraz plan dojazdu do jednej z parafii, w której będą przyjęci. Po powitaniu uczestnicy udają się do rodzin, w których będą goszczeni. Pielgrzymów przyjmą mieszkańcy ok. 120 parafii z Wrocławia i okolicznych miejscowości.

O godzinie 17.30 zaplanowano wydawanie kolacji oraz suchego prowiantu na następny dzień (w halach namiotowych przy Hali Stulecia oraz na Placu Wolności).

Wieczorem o 19.00 odbędzie się wspólna modlitwa w Hali Stulecia i w kościołach w centrum miasta.

Kolejnego dnia po śniadaniu u goszczących rodzin, młodzi będą uczestniczyć w niedzielnej Eucharystii w goszczącej parafii. Po niej nastąpią spotkania z osobami zaangażowanymi w życie lokalnej wspólnoty, dzielnicy. O godzinie 14. 45 w różnych lokalizacjach w centrum miasta, zaplanowano spotkania tematyczne poruszające tematy wiary, życia wewnętrznego, spraw społecznych i sztuki.

Następnie o godz. 17.30 rozpocznie się wydawanie kolacji oraz suchego prowiantu na kolejny dzień (w halach namiotowych przy Hali Stulecia i na Placu Wolności), a o 19.00 modlitwa wieczorna w Hali Stulecia i w kościołach w centrum miasta.

W dniach 30-31 grudnia program poranny odbywa się w goszczących parafiach. Uczestnicy zjedzą śniadanie u swoich gospodarzy. Później, o 8.30, udadzą się na poranną modlitwę z prostą liturgią, która została przygotowana przez Taizé. Jej układ oraz teksty śpiewów będzie można znaleźć w książeczce spotkania, którą każdy uczestnik otrzyma w dniu przyjazdu w swoim własnym języku. Po modlitwie zaplanowano czas na wymianę myśli w małych grupach i spotkania z osobami zaangażowanymi w życie lokalnej wspólnoty. O godzinie 12.00 rozpocznie się wydawanie gorącej herbaty na Placu Wolności, a o 13.00 – modlitwa w kościołach centrum miasta.

30 grudnia o godzinie 14.45, w różnych miejscach w centrum miasta, zaplanowano spotkania tematyczne poruszające tematy wiary, życia wewnętrznego, spraw społecznych oraz sztuki.

Z kolei 31 grudnia o 14.45 w Hali Stulecia, odbędzie się spotkanie dla wszystkich Polaków wraz z uroczystą Mszą Św. Od 17.30 rozpocznie się wydawanie kolacji oraz suchego prowiantu na następny dzień (w halach namiotowych przy Hali Stulecia oraz na Placu Wolności), a o 19.00 – modlitwa wieczorna w Hali Stulecia i w kościołach w centrum miasta. Tego dnia odbędzie się również modlitwa o pokój w goszczących parafiach (23.00), a następnie radosne „Święto Narodów”, podczas którego różne grupy gości przedstawiają swoje kraje i kultury.

Na dzień 1 stycznia nie zaplanowano specjalnego programu w parafiach goszczących. Uczestnicy mają możliwość udziału w noworocznej Eucharystii oraz pożegnalnym obiedzie z goszczącymi ich rodzinami, po którym wyruszają w drogę powrotną.

Liczba uczestników

Według informacji uzyskanych w Centrum Przygotowań we Wrocławiu, liczba uczestników prawdopodobnie przekroczy pierwotne założenia. Na Europejskie Spotkanie Młodych do Wrocławia przyjedzie ponad 20 tys. osób, w tym ok. 10 tys. uczestników z zagranicy, reprezentujących ok. 70 krajów głównie europejskich, choć będą też przedstawiciele innych kontynentów.

Obsługa prasowa

Biuro Prasowe podczas Europejskiego Spotkania Młodych we Wrocławiu zlokalizowane będzie w Hali Stulecia w Sali Cesarskiej. Czynne będzie 28 grudnia od godz. 9 do godz. 19. W kolejnych dniach – 29, 30 i 31 grudnia w godz. od 16 do 19.

W Biurze otrzymać będzie można wiele materiałów, m.in. program spotkania, komunikaty oraz codzienne medytacje br. Aloisa w języku francuskim, angielskim i polskim. Do dyspozycji mediów w Biurze przebywać też będzie wielojęzyczna ekipa braci i młodych z różnych krajów, gotowych do rozmowy i odpowiedzi na pytania.

Wszelkich informacji dziennikarzom mediów zagranicznych udziela br. Jasper. Można do niego napisać na adres media@taize.fr lub zadzwonić pod numer 0033 695 783 133. Od 26 grudnia działać będzie również numer 0048 887 224 043.

Dziennikarze z Polski mogą kontaktować się z br. Markiem – marek@taize.fr, tel. 0048 602422849

Prośby o akredytacje można już kierować pod wspomniane adresy mailowe. Akredytacje będzie można odebrać w biurze prasowym. Tam też będzie się można akredytować przez cały czas trwania spotkania w godzinach otwarcia biura.

Wspólnota z Taizé

Główny organizator zarówno zbliżającego się spotkania, jak i wszystkich dotychczasowych – Wspólnota z Taizé powstała w 1940 r. z inicjatywy szwajcarskiego ewangelika reformowanego Rogera Schutza. Założył on klasztor, chcąc w ten sposób zgromadzić podobnie jak on myślących protestantów różnych wyznań, którzy nietypowo dla tego odłamu chrześcijaństwa (protestantyzm odrzuca życie zakonne) działaliby na rzecz jedności Kościoła. Z czasem do Taizé zaczęli przybywać również katolicy, a ostatnio także prawosławni i dziś wspólnota z wioski we francuskiej Burgundii ma charakter prawdziwie ekumeniczny. Na jej czele stoi od sierpnia 2005, po tragicznej śmierci założyciela, brat Alois.

Od 1978 bracia z Taizé organizują co roku na przełomie mijającego i nadchodzącego roku w różnych miastach Europy spotkania młodych ludzi z całego kontynentu w ramach tzw. Pielgrzymki Nadziei przez Ziemię. Czterokrotnie Europejskie Spotkania Młodych odbywały się w Polsce: dwa razy we Wrocławiu (1989/90 i 1995/96, raz w Warszawie (1999/2000) i raz w Poznaniu (2009).

Wybór Wrocławia jest odpowiedzią na zaproszenie wysłane na ręce przeora Taizé pod koniec 2014 r., równocześnie przez abp. Józefa Kupnego, metropolitę wrocławskiego, biskupa luterańskiego Ryszarda Bogusza, ówczesną Radę Miasta i prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza.

To wydarzenie odmieni Polaków...

- Wierzę, że to wydarzenie odmieni Polaków. Bardzo bym chciał i o to się modlę, żeby spotkanie młodych poza wspomnianym ożywieniem w naszych parafiach, pozwoliło nam doświadczyć jedności i otwarcia się na drugiego człowieka. Tej postawy uczył założyciel wspólnoty z Taizé – br. Roger. Takiego ducha można doświadczyć, kiedy odwiedzi się tę niewielka francuską wioskę, w której żyją bracia. Doskonale by było, gdybyśmy z tego ducha zaczerpnęli i w takim duchu rozpoczęli nowy 2020 rok - powiedział w niedawnym wywiadzie dla KAI abp Józef Kupny, metropolita wrocławski.

Życzenia od prezydenta Polski

Na znaczenie dzieła założyciela Wspólnoty z Taizé, brata Rogera w budzenia nadziei nie tylko dla środowisk zaangażowanych w ekumenizm, ale też dla wszystkich, którzy zabiegają o sprawiedliwy i trwały ład pokojowy na naszym kontynencie i w całym świecie wskazał w liście do uczestników 42 Europejskiego Spotkania Młodych prezydent Rzeczpospolitej Polskiej, Andrzej Duda.

- To piękne dzieło śp. Brata Rogera trwa i rozwija się po dzień dzisiejszy, obejmując swoim wpływem kolejne pokolenia młodych Europejczyków. Nadal inspiruje, szerzy ewangeliczne przesłanie jedności, miłości bliźniego oraz międzyludzkiej solidarności ponad historycznymi podziałami. Dziękuję Wam, uczestnikom Europejskiego Spotkania Młodych, za Wasz entuzjazm i wspaniałą, budującą postawę wiary. Dołączając się do Waszych noworocznych modlitw, raz jeszcze gorąco wszystkich Was pozdrawiam – napisał Prezydent RP.

CZYTAJ DALEJ

Apokalipsa ks. Dolindo. Czasy ostateczne oczami wielkiego mistyka z Neapolu

2020-09-25 09:56

[ TEMATY ]

Pismo Święte

o. Dolindo

esprit.com.pl

„Apokalipsa ks. Dolindo. Czasy ostateczne oczami wielkiego mistyka z Neapolu” to nowość Wydawnictwa Esprit, przekazująca komentarze ks. Dolindo do ostatniej księgi Nowego Testamentu. Co najbardziej chciał nam przekazać autor słynnej modlitwy „Jezus, Ty się tym zajmij”?

Książka o sposobie komentowania Apokalipsy św. Jana, ostatniej i najtrudniejszej księgi Nowego Testamentu, odsłaniającej Boży sens historycznych wydarzeń, w których żyje Kościół i które będą miały wpływ na jego przyszłość, została napisana przez katolickiego dziennikarza, który na co dzień zajmuje się omawianiem w mediach aktualnych doniesień z kraju i ze świata.

Jan Paweł II uważał, że Kościół potrzebuje dziennikarzy, którzy będą potrafili odczytać sens zdarzeń w duchu wiary. Zresztą, nie chodzi tu tylko o dziennikarzy. Wybitny biblista Alfred Cholewiński SJ lubił powtarzać, że dzisiejszy chrześcijanin i głosiciel Ewangelii nie powinien nigdy wypuszczać z jednej ręki Pisma Świętego, a z drugiej gazety.

Był to obrazowy sposób powiedzenia, że Bóg jest Panem historii przemawiającym do nas przez konkretne wydarzenia. Potrzebujemy uważnego wsłuchania się w głos Biblii, by zrozumieć, że Bóg wciąż rozmawia z nami nie tylko przez starożytne teksty, lecz także przez aktualne dzieje świata oraz okoliczności życia. Wiedział o tym ks. Dolindo Ruotolo, który pozostawił nam trzydzieści trzy tomy komentarzy do całego Pisma Świętego, z których ostatni, napisany w 1944 roku, a wydany trzydzieści lat później, dotyczył Księgi Apokalipsy.

Grazia Ruotolo, żyjąca krewna ks. Dolindo i kustosz jego pamięci, podczas mojego pierwszego z nią spotkania w Neapolu powiedziała mi, że najgorętszym pragnieniem ks. Dolindo było to, by Biblia powróciła materialnie do rąk wszystkich katolików. Ksiądz Dolindo był w tym względzie absolutnym prekursorem Soboru Watykańskiego II, którego jednym z podstawowych postulatów było przywrócenie słowu Boga należnego mu centralnego miejsca w liturgii i życiu wiernych:

W księgach świętych Ojciec, który jest w niebie, spo­tyka się miłościwie ze swymi dziećmi i prowadzi z nimi rozmowę. Tak wielka zaś tkwi w słowie Bo­żym moc i potęga, że jest ono dla Kościoła podporą i siłą żywotną, a dla synów Kościoła utwierdzeniem wiary, pokarmem duszy oraz źródłem czystym stałym życia duchowego.

„Chrześcijaństwo jest religią słowa Bożego” – napisał Benedykt XVI w adhortacji Verbum Domini [nr 7] i dodał: „Realistą jest ten, kto w słowie Bożym rozpoznaje fundament wszystkiego” [nr 10]. Słowo Boga zawarte w Piśmie Świętym jest tak ważnym pokarmem duchowym dla chrześcijanina, iż, jak się wyraził papież Benedykt, niekorzystanie z tej łaski winno być wyznawane jako grzech na spowiedzi.

Apokalipsa jest podręcznikiem przetrwania dla synów i córek Bożych. Życie nasze przesuwa się po drukowanych stronicach Pisma Świętego. Nie są to jedynie litery, układające się w zwykłe, choćby najpiękniej brzmiące słowa, ale to Słowo Życia. Bóg przynagla: „Stań się czujnym i umocnij resztę, która miała umrzeć” [Ap 3, 2]. Apokalipsa jest księgą pocieszenia, ale i ostrzeżenia. Swój szczyt osiąga w Chrystusowym zapewnieniu: „Przyjdę niebawem” [Ap 22, 20].

Ta ostatnia księga Nowego Testamentu, choć obfituje w opisy wojen, gróźb ze strony Boga i zapowiedzi nieszczęść, jest przede wszystkim przesłaniem Apostoła Miłości, św. Jana, który podczas ostatniej wieczerzy spoczywał na piersi Jezusa i poznał z bliska bicie Jego serca. Spisana przezeń księga jest opowieścią o miłości Chrystusa do Kościoła, swej mistycznej Oblubienicy. Wizje w niej zawarte miały pocieszyć uczniów Zmartwychwstałego poddawanych próbom i prześladowaniom.

Znamienne, że owe „próby i prześladowania” Katechizm Kościoła katolickiego umieszcza w aktualnych czasach, ostrzegając:

Przed przyjściem Chrystusa Kościół ma przejść przez końcową próbę, która zachwieje wiarą wie­ lu wierzących. Prześladowanie, które towarzyszy jego pielgrzymce przez ziemię, odsłoni „tajemnicę bezbożności” pod postacią oszukańczej religii, da­jącej ludziom pozorne rozwiązanie ich problemów za cenę odstępstwa od prawdy. Największym oszu­stwem religijnym jest oszustwo Antychrysta, czyli oszustwo pseudomesjanizmu, w którym człowiek uwielbia samego siebie zamiast Boga i Jego Mesja­ sza, który przyszedł w ciele [nr 675].

Świat liberalnej demokracji to świat zsekularyzowanego mesjanizmu. Wielu uważa, że zwycięstwo dobra nad złem dokona się w nim na drodze ewolucji bądź rewolucji opartych na wierze w człowieka, który potrafi zbawić sam siebie. „Dzieci, jest już ostatnia godzina” – woła św. Jan [1 J 2, 18]. Szatan wydaje się nie tylko uwolniony z łańcuchów, w które zakuto go po odkupieniu człowieka, lecz sprawia wręcz wrażenie posiadania pełni władzy nad tym światem.

_______________________

Artykuł zawiera fragmenty wstępu ks. Roberta Skrzypczaka do książki Jakuba Jawłowiczora "Apokalipsa ks. Dolindo. Czasy ostateczne oczami wielkiego mistyka z Neapolu", wyd. Esprit 2020. Zobacz więcej: Zobacz

CZYTAJ DALEJ

Kielce: debatowali o kulturze i religii w czasach pandemii

2020-09-29 09:42

[ TEMATY ]

Kielce

SacroExpo

Archiwum SACROEXPO

O relacjach społecznych, o ratowaniu przedsięwzięć kulturalnych i o tym, jak Kościół radził i radzi sobie w czasach pandemii, debatowano podczas konferencji „Kultura w czasach pandemii” zorganizowanej na zakończenie pierwszego dnia 21. Edycji Tragów SacroEkspo.

Moderatorem, ale i pomysłodawcą panelu był ks. dr hab. Rafała Dudała, prof. UJK w Kielcach, szef Centrum Duszpasterskiego Wesoła 54. Zaprosił psychologa, badacza kultury, aktorkę, pallotyna i panią wiceprezydent Kielc.

Jak stwierdził Krzysztof Gąsior, kierownik Katedry Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, jednak, pomimo obaw – udało się ocalić relacje. – Przebudowano relację pod dachem rodzinnym, poprawiły się stosunki wśród najbliższych. Są także złe skutki przejawiające się w nasączeniu więzi międzyludzkim czymś złym, hejtem, wzrostem agresji. Niemniej jestem raczej optymistą, bo czynniki ryzyka uzupełniają czynniki odpornościowe – mówił prof. Gąsior.

Z kolei Bogna Kietlińska, pracownik Katedry Metod Badania Kultury Uniwersytetu Warszawskiego zauważyła, jak kultura zdołała się obronić poprzez propozycje w sieci, choć oferta zdalna wskazuje raczej na możliwość uzupełniania tej klasycznej, np. wobec osób mających ograniczenia finansowe, małe dzieci, czy trudności z dotarciem do teatru.

Natomiast Ewa Lubacz, aktorka kieleckiego Teatru Lalki i Aktora «Kubuś» i autorka wielu ciekawych projektów online, nie pokłada wielkich nadziei w tego typu działalności. Osobiście czuje się rozczarowana odbiorem spektakli teatralnych w sieci. – Trzeba zrobić wszystko, aby wrócić i jak najlepiej zagospodarować przestrzeń kultury – mówiła aktorka.

Ks. Jan Oleszko SAC, wicerektor kościoła św. Karola Boromeusza na Karczówce (Kielce) dość krytycznie ocenił gotowość Kościoła do inicjatyw w czasach pandemii. – Pandemia troszkę nas obnażyła w przestrzeni duchowej i trochę postawiła nas w kącie jako Kościół. Nie umieliśmy dość szybko znaleźć odpowiednich narzędzi, gdy przestrzenie parafialne stały się zamknięte - uważa pallotyn. – Duszpasterstwo powinno prowadzić do odkrycia istoty istnienia, którym jest Bóg – podkreślał.

Bożena Szczypiór, wiceprezydent Miasta Kielce scharakteryzowała działania podjęte przez samorząd w czasach pandemii, skierowane także w obszar kultury.

Panel zakończyła dyskusja. Konferencja zorganizowana została przy współpracy z: Centrum Duszpasterskie Wesoła54, Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Kielcach oraz Targi Kielce S.A

Tragom SacroEkspo od kilku lata towarzyszy tego typu wydarzenie panelowe. W tym roku 21 edycja wystawy jest nieco mniejsza ze względu na pandemię. Wystawia się blisko 130 firm z siedmiu krajów.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję