Reklama

Wiadomości

Müller: potwierdzenie przez prezydenta sojuszu z Amerykanami to dobry sygnał dla świata

Gdy w Moskwie będzie dzisiaj defilada wojskowa na Placu Czerwonym prezydent Andrzej Duda będzie potwierdzał sojusz w ramach Paktu Północnoatlantyckiego z Amerykanami; to jest dobry sygnał dla świata - powiedział w środę rzecznik prasowy rządu Piotr Müller.

Rzecznik prasowy rządu był pytany w Radiu Gdańsk o środową wizytę prezydenta Andrzeja Dudy w USA i spotkanie z prezydentem Donaldem Trumpem.

"Mamy dwa główne filary w relacjach ze Stanami Zjednoczonymi: bezpieczeństwa – obecności amerykańskiej w ramach NATO w Polsce oraz drugi filar amerykańskie inwestycje. Polska staje się w tej chwili jednym z najważniejszych miejsc do inwestowania, jeżeli chodzi o inwestorów zagranicznych ze względu na dobrą sytuację w stosunku do innych krajów oraz potencjał gospodarczy i intelektualny" - mówił Müller.

Reklama

Według niego efektem wizyty Dudy w USA mogą być nowe inwestycje technologiczne w Polsce.

"Microsoft już się zadeklarował w tym zakresie - gigantyczne centrum technologiczne i bazodanowe. Myślę, że to niejedyna inwestycja, która trafi do Polski" - zaznaczył.

"Nie sposób upatrywać żadnej negatywnej rzeczy w spotkaniu prezydenta Polski z prezydentem najważniejszego państwa świata. W sytuacji, gdy w Moskwie dzisiaj będzie defilada wojskowa na Placu Czerwonym prezydent Andrzej Duda będzie potwierdzał sojusz w ramach Paktu Północnoatlantyckiego z Amerykanami. To jest dobry sygnał dla świata" - ocenił rzecznik rządu.

Przypomniał, że politykę zagraniczną państwa prowadzi zarówno prezydent, jak i rząd.

Reklama

"W związku z tym tu bardzo ważna jest współpraca tych dwóch ośrodków władzy. I dlatego tak istotne jest, żeby prezydent Andrzej Duda nadal był prezydentem. Bo to - po pierwsze – zapewnia jednolitość stanowiska Polski za granicą. A po drugie gwarantuje przedłużenie tych sojuszy, które wypracował swoją ciężką pracą pan prezydent, czy to w ramach stosunków polsko-amerykańskich czy np. w ramach Trójmorza" - powiedział.

Müller był też pytany o wtorkową wypowiedź premiera Mateusza Morawieckiego w Koninie (Wielkopolska) o tym, że "nieudolność, kłamstwo, lenistwo to drugie imiona Platformy Obywatelskiej, to drugie imię Rafała Trzaskowskiego".

"Przyszedł czas, w którym trzeba powiedzieć o pewnych sprawach wprost. Rafał Trzaskowski wychowanek Donalda Tuska, Grzegorza Schetyny, Hanny Gronkiewicz-Waltz - to jest po prostu przedstawiciel klasycznej Platformy Obywatelskiej. Partii, która podwyższyła wiek emerytalny; partii, która podwyższała podatki; partii, która doprowadzała i pozwalała na to, aby w Polsce grasowały mafie VAT-owskie i dziesiątki miliardów złotych wypływały z budżetu państwa. Trzeba o tym wprost powiedzieć, bo Rafał Trzaskowski próbuje odkleić się wizerunkowo od swojej partii, a jest przecież tam bardzo ważną personą" - stwierdził rzecznik rządu.

Zarzucił kandydatowi Koalicji Obywatelskiej niekonsekwencję w głoszonych poglądach. „Sam nawet nie wiedział, czy był posłem w pewnym momencie i nie wiedział, jak głosował w sprawie obniżenia wieku emerytalnego. To pokazuje, że ten kandydat sam gubi się w swoich wypowiedziach. Po prostu traktuje je instrumentalnie i zmienia je zależnie od tygodnia, w którym potrzeba i sam już nie pamięta, co i kiedy mówił. To jest pewnego rodzaju maska, którą w tej chwili zakłada Rafał Trzaskowski i tej masce nie należy wierzyć" - mówił Müller.

Jego zdaniem, mieszkańcy Warszawy "wiedzą doskonale, że Rafał Trzaskowski nie zrealizował przytłaczającej większości swoich obietnic". "I jak taka osoba może być wiarygodna, jeżeli chodzi o pełnienie urzędu prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej?" - pytał.

"Mamy wybór albo kandydata, który zrealizował przytłaczającą większość swoich zobowiązań wyborczych, czyli prezydenta Andrzeja Dudę. I mamy kandydata, który zmienia zdanie z tygodnia na tydzień na aktualne potrzeby polityczne. Więc, jaką my mamy gwarancję, że za chwilę nie zmieni tego zdania, jeżeli tylko obejmie urząd prezydenta?" - pytał rzecznik rządu.(PAP)

autor: Robert Pietrzak

rop/ par/

2020-06-24 10:31

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

W Białym Domu podpisano porozumienia pokojowe między Izraelem a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi i Bahrajnem

CZYTAJ DALEJ

Licheń: warsztaty medialne „Zaplątani w sieci”

2020-09-20 18:34

[ TEMATY ]

media

Adobe.Stock.pl

O tym, jak ważnym narzędziem ewangelizacyjnym w dzisiejszych czasach jest internet, rozmawiali uczestnicy warsztatów medialnych „Zaplatani w sieci”, które w sobotę 19 września odbyły się w domu pielgrzyma Arka w Licheniu Starym.

Pierwszym prelegentem był ks. prof. UKSW dr hab. Józef Kloch z wykładem zatytułowanym „Kościół w czasie pandemii”. Ks. Kloch zaprezentował kilka przykładów wykorzystania internetu oraz transmisji on-line z kościoła, dzięki którym mieszkańcy analizowanych parafii w czasie lockdownu mogli uczestniczyć w Mszach św. i nabożeństwach w swoich domach dzięki przekazowi internetowemu. Cytując jedną z mieszkanek, która powiedziała: „tyle lat chodziłam do kościoła, a teraz kościół przyszedł do mnie”, ks. Kloch podkreślił fakt, że w zaprezentowanym przykładzie dużą rolę odegrali wnuczkowie, którzy pomogli i nauczyli swoich dziadków w uruchomieniu transmisji online ze świątyń. Zdaniem księdza profesora, transmisje online były „protezą w trakcie lockdownu, która się sprawdziła”.

Zdaniem ks. Klocha kreatywność komunikacyjna była duża. Zaznaczył jednak, że w dalszym ciągu należy prowadzić dialog dotyczący konieczności zrozumienia roli komunikacji cyfrowej w duszpasterstwie.

W tym samym bloku wykładowym wystąpili także: ks. dr Łukasz Wiśniewski MIC oraz Katarzyna Matusz-Branecka ze Stowarzyszenia Pomocników Mariańskich prezentujący główne założenia akcji „Misjonarz na post”, której główną ideą była modlitwa za wybranego misjonarza. Zdaniem prelegentów, dzięki zaangażowaniu w mediach i internecie, ponad 40 tys. osób zadeklarowało chęć modlitwy w intencji misjonarza. Wśród głównych powodów przeprowadzenia akcji było m.in. budzenie ducha misyjnego.

Jako ostania wystąpiła prof. UKSW Monika Przybysz z prelekcją zatytułowaną „Ewangelizacja w sieci”. Zachęcała do ewangelizowania poprzez social media wskazując, jakie grupy docelowe odbiorców korzystają z konkretnych mediów. Dla przykładu podała, że dziennie rodzic poświęca swojemu dziecku 67 minut, osobiście korzystając z różnych urządzeń elektronicznych przez kilka godzin. 90 proc. przekazu trafia do nas w formie wizualnej, a młodzi ludzie najczęściej korzystają z aplikacji TIK TOK, gdzie wrzucają nagrane przez siebie filmiki. – Jeśli chcemy odnieść sukces w duszpasterstwie młodzieży, nie może nas tam nie być – podkreśliła Przybysz. Wskazała także na cztery filary social media w duszpasterstwie: obecność, świadectwo, dialog oraz służbę.

Po każdym bloku następowała ożywiona dyskusja, w którą włączali się obecni na sali uczestnicy spotkania.

Warsztaty zostały zorganizowane przez Sanktuarium Maryjne w Licheniu Starym oraz Stowarzyszenie Pomocników Mariańskich.

CZYTAJ DALEJ

Francja/ Zmarł aktor filmowy, teatralny i telewizyjny Michael Lonsdale

2020-09-21 17:31

[ TEMATY ]

śmierć

aktor

Michael Lonsdale

Niedziela

Francuski aktor filmowy, teatralny i telewizyjny brytyjskiego pochodzenia Michael (Michel) Lonsdale zmarł w poniedziałek w swoim domu w Paryżu - poinformował jego agent. Miał 89 lat.

W ciągu swej 60-letniej kariery Lonsdale, z bardzo rozpoznawalnym głosem, wcielił się w ponad 200 ról w kinie, w tym w jednym z filmów o Jamesie Bondzie pt. "Moonraker" z 1979 r., w teatrze i telewizji - przypomina AFP.

Znany też z brawurowej roli detektywa Lebela w "Dniu Szakala" Freda Zinnemnna z 1973 r., czy opata w "Imieniu Róży" Jean-Jacques’a Annauda z 1986 r.

Zdobywca Cezara w 2011 r. za najlepszą rolę drugoplanową - brata Luca w "Ludziach Boga" Xaviera Beauvois. (PAP)

cyk/ mal/

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję