Reklama

Wiadomości

Polska aplikacja rzeczywistości rozszerzonej promuje badania Marsa

Aplikację mobilną, która prezentuje w interaktywny sposób różne elementy misji łazika Perseverance i powierzchni Marsa, opracowała polska firma dla amerykańskiego kanału Smithsonian Channel. W aplikacji wykorzystano zdjęcia i inne materiały NASA.

[ TEMATY ]

aplikacja

Material prasowy

Rzeczywistość rozszerzona to rodzaj technologii łączenia świata realnego z komputerowo generowanymi obrazami. Taka technologia jest przydatna w różnych dziedzinach, np. w lotnictwie, medycynie, a także w muzeach albo grach komputerowych.

Nowa, bezpłatna aplikacja Mission to Mars AR prezentuje w interaktywny sposób różne elementy misji Perseverance, takie jak start, lądowanie, eksplorację powierzchni Marsa. Uwzględniono także wizję przyszłej kolonizacji Czerwonej Planety. Przy pomocy tej techniki można też wirtualnie umieścić najnowszego łazika marsjańskiego NASA na przykład na parkingu pod blokiem albo w naszym garażu. W aplikacji wykorzystano zdjęcia i inne materiały z NASA.

Reklama

Program powstał na potrzeby amerykańskiego kanału telewizyjnego Smithsonian Channel, który tworzy produkcje inspirowane pracami kompleksu muzeów i ośrodków edukacyjno-badawczych o nazwie Smithsonian Institution.

Producentem aplikacji jest polska spółka Immersion zajmująca się od 2014 roku wydawaniem różnych produktów związanych z rzeczywistością rozszerzoną.

„Prace nad konceptem rozpoczęły się we wrześniu, co dało nam bardzo mało czasu jak na przedsięwzięcie, którego się podjęliśmy. To drugi projekt, który robimy we współpracy ze Smithsonian Channel" - opowiada o powstawaniu aplikacji Bartosz Rosłoński, Członek Zarządu Immersion.

Każdy z elementów aplikacji - jak mówi - był konsultowany z NASA oraz ze Smithsonian Institute – państwową organizacją ze Stanów Zjednoczonych zrzeszającą najbardziej rozpoznawalne muzea na świecie, w tym National Air and Space Museum w Waszyngtonie.

Aplikacja mobilna dostępna jest bezpłatnie w sklepach Google Play i AppStore.

2021-02-19 07:21

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Lepsze, bo polskie

Promowanie polskich produktów nie jest łatwe – tym bardziej że nie zawsze wiadomo, co jest polskim produktem.

Informacja, że 80 gr z każdej złotówki wydanej na produkty, które powstały w Polsce, pozostaje w naszej gospodarce, działa na wyobraźnię. Podobnie jak to, że gdy kupimy produkt importowany – pozostaje tylko 25 gr. Wniosek: gdybyśmy częściej kupowali to, co swojskie, w Polsce zostawałyby grube miliony.

CZYTAJ DALEJ

Papież do słowackich jezuitów: wciąż żyję, choć niektórzy chcieli mojej śmierci

2021-09-21 13:42

[ TEMATY ]

papież Franciszek

Grzegorz Gałązka

- Wciąż żyję, choć niektórzy chcieli mojej śmierci – powiedział papież Franciszek podczas spotkania ze słowackimi jezuitami 12 września w Bratysławie. Zapis tej rozmowy ukazał się we włoskim czasopiśmie „La Civiltà Cattolica”.

Ojciec Święty dodał, że wie, iż „odbywały się nawet spotkania prałatów”, którzy myśleli, że jego stan jest poważniejszy, niż mówiono i „przygotowywali konklawe”. – Cierpliwości! Dzięki Bogu czuję się dobrze – zapewnił papież.

CZYTAJ DALEJ

Paryż: większość Francuzów nie wierzy w Boga

2021-09-23 18:41

[ TEMATY ]

wiara

Bóg

Francja

Moyan_Brenn / Foter.com / CC BY

Sondaż przeprowadzony przez Instytut Badania Opinii i Marketingu (Ifop), a opublikowany 23 września ukazuje, że Francuzi nie tylko coraz mniej wierzą w Boga, ale także w dużej mierze nie interesują się religią i nadają jej mniejszą wiarygodność w debacie publicznej – podaje portal tygodnika Famille chrétienne.

Sondaż przeprowadzono pod koniec sierpnia w reprezentatywnej grupie 1 018 osób w wieku ponad 18 lat. Wynika z niego, że Francuzi są mniej religijni i mniej lubią dyskusje na tematy religijne. Jako ludzie wierzący deklaruje się jedynie 49 proc. mieszkańców Francji, podczas gdy w roku 2004, było to 55 proc. Wiara w Boga jest znacznie powszechniejsza wśród osób w wieku 65 lat i starszych (58 proc. wierzy w Boga), a najmniej wśród osób w wieku 35-49 lat (45 proc. wierzących).

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję