Reklama

W Sanktuarium Miłosierdzia Bożego

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Ponad dziesięć tysięcy pielgrzymów z Polski oraz z innych krajów na świecie - zwłaszcza Włochów, Niemców, Amerykanów, a także Węgrów, Słowaków i Ukraińców uczestniczyło we Mszy św. w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach 2 kwietnia, w pierwszą rocznicę śmierci Jana Pawła II. Z tym miejscem Ojciec Święty był związany od wczesnej młodości. Przychodził tu jako robotnik Solvayu, powracał po wojnie jako biskup, kardynał i jako papież. Tu też zawierzył ludzkość Bożemu Miłosierdziu, rozniecając na cały świat iskrę miłosiernej miłości Boga.
Mszy św. przewodniczył nuncjusz apostolski abp Józef Kowalczyk, a homilię wygłosił metropolita krakowski kard. Stanisław Dziwisz. W uroczystości uczestniczyli również kardynałowie Franciszek Macharski i Stanisław Nagy. Obecni byli: prezydent Lech Kaczyński wraz z małżonką, premier Kazimierz Marcinkiewicz oraz wiele znanych osobistości ze świata polityki, dyplomacji, kultury, zarówno z Polski, jak i z zagranicy.
Witając zebranych, kard. Dziwisz podkreślił, że gdy Jan Paweł II odchodził do Domu Ojca, świat jakby zatrzymał się w biegu, „by niczego nie uronić, a wszystko zachować w pamięci i sercu. W tych doniosłych chwilach wyzwoliła się niezwykła jedność i równocześnie wdzięczność Bogu Wszechmogącemu za sługę Bożego Jana Pawła II. To On przyczynił się do zasadniczej przemiany świata i dlatego historia nazwała Go już Wielkim”.
Podczas homilii kard. Dziwisz ze wzruszeniem odczytał fragmenty Testamentu Jana Pawła II. Przed końcowym błogosławieństwem przekazał przedstawicielom różnych grup wiernych „Ogień Miłosierdzia”, pochodzący z łagiewnickiej kaplicy Wieczystej Adoracji. Zapalony przez Jana Pawła II w Jego prywatnej kaplicy w Watykanie 16 grudnia 2003 r. i przywieziony do Krakowa przez kustosza sanktuarium bp. Jana Zająca, pali się tu nieustannie.
Obrzęd przekazania „Ognia Miłosierdzia” z Łagiewnik jest także przewidziany w programie spotkania młodzieży z Benedyktem XVI na krakowskich Błoniach w czasie majowej pielgrzymki Papieża do Polski.
Na zakończenie Mszy św. przemówił abp Kowalczyk, który podzielił się świadectwami będącymi dowodami świętości Jana Pawła II.

TAJ

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2006-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

8 maja - wielkie pompejańskie święto

2024-04-15 14:24

[ TEMATY ]

Matka Boża Pompejańska

Adobe Stock

8 maja to wyjątkowe święto dla czcicieli Matki Bożej Pompejańskiej i odmawiających nowennę pompejańską. To dzień poświęcenia Sanktuarium Królowej Różańca Świętego.

Przywędrowaliśmy na ziemię włoską, do Pompei, gdzie w 1872 r. nowo nawrócony Bartolomeo Longo, przyjechawszy do Pompei „wędrował po okolicy, przechodząc w pobliżu znajdującej się tam kapliczki, usłyszał wyraźnie jakiś głos, który powiedział do niego: "Kto szerzy różaniec, ten jest ocalony! To jest obietnica samej Maryi".

CZYTAJ DALEJ

Franciszek: dzisiejszy świat potrzebuje nadziei

2024-05-08 09:30

[ TEMATY ]

Franciszek

PAP

O teologalnej cnocie nadziei, której tak bardzo potrzebuje dzisiejszy świat, cechującej ludzi, których serce jest młode mówił papież podczas dzisiejszej audiencji ogólnej.

Ojciec Święty przytoczył definicję nadziei zawartą w Katechizmie Kościoła Katolickiego, wskazującą, że dzięki niej „pragniemy jako naszego szczęścia Królestwa niebieskiego i życia wiecznego”. Zaznaczył, że odpowiada ona na najważniejsze pytania o sens naszego życia oraz pozwala żyć w teraźniejszości. Dodał, że chrześcijanin posiada nadzieję nie z powodu własnych zasług, lecz ze względu na Chrystusa, który umarł, zmartwychwstał i dał nam swojego Ducha. Jest ona darem, który pochodzi wprost od Boga.

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję