Przepis pochodzi z książki wydanej przez Zgromadzenie Sióstr Najświętszej Rodziny z Nazaretu, zatytułowanej „Z kuchni Siostry Arkadii”. Czytelnik znajdzie tam ponad 500 wypróbowanych receptur na domowe potrawy. Bogaty wybór zup i dań z mięs i ryb, surówek i przetworów. Osobny, najbardziej obszerny rozdział stanowią ciasta i tak bardzo lubiane przez łasuchów desery.
3 szklanki mąki
kostka masła
5 żółtek
1 cukier wanilinowy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
owoce z konfitury i dżem
1 szklanka cukru do piany
1 kisiel
2 łyżki kakao
śmietana
Wykonanie:
Mąkę wymieszać z cukrem wanilinowym i proszkiem do pieczenia. Dodać żółtka i posiekane masło, zagnieść ciasto. Gdy będzie zbyt suche, można dodać łyżkę śmietany. Ciasto podzielić na trzy części, do jednej z nich dodać kakao i dokładnie wymieszać. Ciasto schłodzić w lodówce. Jedną jasną część ciasta rozwałkować i ułożyć na dnie blachy. Rozsmarować na niej dżem i ułożyć owoce. Na grubych oczkach tarki zetrzeć ciasto kakaowe i równomiernie rozłożyć na dżemie i owocach. Na to wyłożyć ubitą na sztywno pianę z cukrem i kisielem. Na wierzch zetrzeć trzecią część ciasta. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok. 45 min. w temperaturze 180°C. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.
Wieczorna Wigilia rozpoczynająca Boże Narodzenie nie jest jedynym powodem do świętowania w dniu 24 grudnia. Tego dnia wspominamy Adama i Ewę - prarodziców wszystkich ludzi. Adam jest pierwszym człowiekiem stworzonym przez Boga. Kobieta, później dowiadujemy się o jej imieniu Ewa, jest towarzyszką życia Adama - mężczyzny.
Oboje pochodzą od Boga, są zatem równi godnością, przewyższającą inne istoty żywe.
Nowy metropolita krakowski kard. Grzegorz Ryś rozświetlił we wtorek wraz z grupą dzieci bożonarodzeniową choinkę ustawioną pod oknem papieskim. To świąteczny zwyczaj wprowadzony w 2007 r. do Krakowa przez kard. Stanisława Dziwisza, a następnie kontynuowany przez jego następców.
Uroczystemu zapaleniu lampek we wtorkowy wieczór przewodniczył nowy metropolita krakowski kard. Grzegorz Ryś. Na uroczystość przybyły dzieci z Krakowa i okolicznych miejscowości.
Izajasz kieruje słowo do ziem dotkniętych hańbą i przemocą. W tle stoją północne krainy Zabulona i Neftalego, pierwsze wystawione na cios Asyrii. Perykopa nazywa je „Galileą pogan”, bo były pograniczem, gdzie mieszały się ludy i wpływy. Właśnie tam ma zabłysnąć światło. Hebrajskie ʾôr (’or) oznacza jasność, która nie tylko rozprasza mrok, ale ujawnia drogę. Ciemność w prorokach bywa konkretna: lęk, ucisk, poczucie, że przyszłość została zabrana. Dlatego obrazy jarzma, kija i rózgi mówią o codziennym ciężarze, jaki kładzie na człowieku władza przemocy.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.